čtvrtek 28. srpna 2014

Sovičky kam se podíváš - návod

Již jsem se zmiňovala, že mám moc ráda sovičky, i přes to, že už se stávají pomalu kýčem, já je miluji dál :)

Měla jsem zbytky bavlněných přízí, tak jsem umotala pár sovičkových miminek a ráda se s Vámi podělím o recept jak na ně.

Je velice jednoduchý, takže zvládne i začátečník, který umotal aspoñ jednu čepičku :)

 

Přízi mužete použít jakou zrovna máte, jen tomu přizpůsobíte velikost háčku. Já měla zbytky camilly, tak jsem vzala háček č.3

Sovičky jsou asi 7-8 cm vysoké, opět záleží na přízi a háčku. Je možné si samozřejme velikost soviček upravit podle sebe, jak se Vám budou líbit.

Do magického kroužku uháčkujeme 8KS, háčkujeme spirálovitě, neukončujeme tedy pevným okem.

Každý ks zdvojíme, v další řadě každý druhý zdvojíme, v třetí řadě každý třetí zdvojíme a naposledy zdvojujeme v další řadě a to každý čtvrtý.

Poté háčkujeme bez přidávání dokola 16 řad.

Teď budeme trochu ubírat, aby se nám to vytvarovalo.

Každý čtvrtý vynecháme.

Další řada, každý třetí vynecháme.

Vycpeme dutým vláknem.

Přiložíme k sobě a budeme sháčkovávat a to tak, že do prvního a posledního oka uháčkujeme 4DS(tím utvoříme ouška) mezi nimi spojíme konce pevným okem.

Máme hotové tělíčko.

Oči, bílá barva:

Do kroužku 5KS

Každý zdvojit

Každý druhý zdvojit

Každý třetí zdvojit

Ukončit

Teď na bílý podklad vyšijeme oči, jak se Vám líbí, nebo můžete přišít malý knoflíček, korálku.

Takhle nachystané oko přišijeme na tělíčko a mezi ně vyšít malinký zobáček.

A máte hotovo.

Nevypisovala jsem počet ok v každé řadě, jelikož si myslím, že je to vpodstatě u tohoto jedno, jediné důležité je mít obě očka stejně velká. Pak už záleží jen na Vás, jak velkou a vysokou si sovičku uděláte.

Přeji Vám příjemné tvoření Alena

 

Žádné komentáře:

Okomentovat